Brochure LoveInCare
8. Klachtenregeling Het kan gebeuren dat u een klacht heeft over de zorgboerderij. Een klacht houdt in dat u aangeeft dat u ontevreden bent over hoe u wordt behandeld door de medewerkers van de zorgboerderij of dat u ontevreden bent over de geboden zorg of faciliteiten. Wat kunt u doen als u een klacht heeft? Er zijn meerdere mogelijkheden om uw klacht kenbaar te maken. U bent altijd vrij om te kiezen welke mogelijkheid u gebruikt. We stellen het op prijs als u uw klacht eerst met de medewerker of met Cynthia Zomerman bespreekt. Hieronder vindt u de mogelijkheden om met u klacht om te gaan: • Bespreek de klacht op een rustig tijdstip met de medewerker of met Cynthia Zomerman. • Maak met de medewerker of met Cynthia Zomerman een afspraak om over de klacht te praten. Neem eventueel een familielid of vertegenwoordiger(s) mee. • Maak een afspraak voor een gesprek met de vertrouwenspersoon van de zorgboerderij: Cynthia Zomerman mobiel: +31 (0)6 578 919 53 • Indien een gesprek geen bevredigend resultaat heeft opgeleverd dan kunt u een brief schrijven naar de landelijke klachtencommissie. Vermeld in de brief: • Uw naam, adres, telefoonnummer en dat van uw wettelijke vertegenwoordiger of van diegene die u helpt bij het maken van de brief. • De naam, adres en telefoonnummer van de zorgboerderij en de persoon over wie u een klacht indient. • Een zo uitgebreid mogelijke beschrijving van de gebeurtenis waarover u een klacht hebt. • De reden waarom u hier een klacht over hebt. • Een beschrijving over wat u hebt gedaan om tot een oplossing van de klacht te komen. Stuur uw brief naar: Klachtencommissie Landbouw en zorg p/a Federatie Landbouw en Zorg Postbus 54 3780 BB Voorthuizen De landelijke klachtencommissie gaat de klacht dan onderzoeken. Het kan zijn dat u wordt gebeld of dat de commissie op de zorgboerderij langskomt om meer informatie te vragen aan u en aan de medewerkers van de zorgboerderij. Na een paar weken krijg u bericht van de klachtencommissie. De commissie geeft dan aan of uw klacht terecht is en welke dingen de zorgboerderij en u zouden kunnen verbeteren. Wilt u meer informatie? Op www.landbouwzorg.nl staat meer informatie over hoe u een klacht kunt oplossen en hoe de landelijke klachtencommissie werkt. Op www.mantelzorg.nl/organisatie-in-de-buurt/ vindt u vele organisaties die zich inzetten voor mantelzorgers. 13
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUwNDI=